Lembrando a Mario Vargas Llosa
O primeiro que penso ao escribir este
recordatorio, que non obituario, é que o estou a facer nun idioma que el
consideraría agresivo co castelán, como dixo publicamente do catalán, pero non é
ese o tema, nin as súas tendencias e despropósitos políticos, nin a súa
atribulada vida persoal. Esta lembranza ten que ver coa súa obra, coa importancia dos seus libros e, de paso, co impacto que supuxo para a literatura
moderna, tamén en galego, a eclosión dos baluartes do chamado boom
latinoamericano, inventado pola xa desaparecida axente literaria Carmen
Balcells e debido ao inmenso talento de Carlos Fuentes, García Márquez, Julio
Cortázar e do propio Vargas Llosa.
Escribir isto é lembrar obras lidas como Pantaleón
y las visitadoras, Los cachorros, La cuidad y los perros, La casa verde, La guerra
del fin del mundo ou Lituma en los Andes. Esta última foi a que me
deu a oportunidade de entrevistalo unha noite de outubro de 1993 en Barcelona, única
cidade na que compartín encontros e amizades co escritor peruano, un home
sempre amable comigo, sempre disposto a unha pregunta máis, a un brinde ou a
uns minutos de conversa.
A noticia do pasamento de Mario Vargas
Llosa evócame a súa cidade, Lima, un lugar que quixen absorber, respirar, gozar
e temer. Unha cidade de contrastes. Lima é para visitar, para recoñecer a súa
historia, precolombina e colonial, a súa música, a súa xente, os seus lugares,
Miraflores, o Barranco, a Praza Mayor no corazón do Barrio Histórico, incluso
a praza de touros de Acho e o Cerro San Cristobal. E a súa comida, das mellores
do mundo, das máis variadas, comida que un pode gozar vendo espectáculos, para
peruanos, con actuacións musicais de cada provincia de Perú. Perú é Vargas
Llosa, ou ao revés, pero tamén Chabuca Granda, Cesar Vallejo, ou Bryce
Echenique e Jaime Bayly.
A foto fíxena na Biblioteca do Museo
Convento de San Francisco de Lima. Vargas Llosa acostumaba escribir nas bibliotecas.
Comentarios
Publicar un comentario