De cando en vez escoito a Miles Davis, preferentemente nos vinilos que teño do músico de jazz norteamericano. Particularmente, gústame  un disco titulado “Sketches of Spain” publicado por vez primeira en España en 1967. Abre a cara B do disco un tema titulado The Pan Piper sobre o que o especialista Paco Montes, autor da recensión da contraportada do disco, comenta que é unha alborada, unha canción da mañá, sen máis aportación. Certamente, The Pan Piper é unha alborada recollida polo folclorista norteamericano Alan Lomas quen percorreu a península nos anos 1952 e 1953, acompañado pola súa asistente Jeanette Bell, gravando en magnetófono, fotografando e facendo recensións de todo o folclore español ao que puido ter acceso en tan ardua tarefa.

O traballo de Lomax tivo tanta repercusión nas esferas intelectuais e musicais norteamericanas que chegou a oídos do trompetista Miles Davis quen, coa inestimable colaboración do pianista, compositor e arranxador musical canadense Gil Evans, gravou o disco do que estamos falando. Para nós, os galegos, ten unha relevancia enorme que unha figura da historia universal do Jazz escollera a Alborada de Vigo, recollida por Lomax, e a incluíra no seu disco, no que tamén estás as súas versións do Concerto de Aranjuez de Joaquín Rodrigo, o Amor Brujo de Falla e unha impresionante Soleá que conmove a pechar o disco. 

Miles Davis. Jazzaldia Gasteiz ©pemónbouzas


A foto de Miles Davis fíxenlla en 1988 no Festival de Jazz de Vitoria-Gasteiz. Cando tiña un programa musical na radio, nos meus comezos, xa contaba esta historia que aínda  pasa desapercibida entre os seguidores do músico.


Comentarios

Publicacións populares deste blog

La Aldea Maldita

San Pedro de Rocas en Cuarto Milenio

Cruceiros y "anxeliños" en Cuarto Milenio