Defuntos: o purgatorio e os petos de ánimas
Peto de Ánimas de Santa Eulalia, Ponte Caldelas ©pemónbouzas
Defuntos: o purgatorio e os petos de
ánimas. A chegada do cristianismo a Galiza, a medida que se ía implantando na
sociedade da antiga Gallaecia, ía aculturando as tradicións e crenzas dos pobos
que a habitaban. Foi un xeito atraer crentes sen que renegaran de súpeto do que
ata entón crían. Porén, no tocante á morte, un tema tan rico en lendas, rituais
e tradicións en Galiza, non todo ten un significado pagán, ou si.
Segundo o cristianismo, hai mortos que non
van ao inferno pero tampouco ao ceo, ao paraíso, xa que non teñen créditos
suficientes para pasar o corte. Eses desgraciados quedan no limbo, que de be
ser algo así como a nube de Internet. Pasan a ser ánimas en pena deambulando
polo purgatorio onde deben esforzarse en actos de contrición, pero tamén deben
recibir axuda dos vivos, axudas a modo de pregarias, rezos, misas, ou ofrendas
tanxibles que se deixan nos Petos de Ánimas que salpican as encrucilladas e os
camiños galegos.
Petode Ánimas das Angustias, O Piñeiro de Areas, Covelo ©pemónbouzas |
Os petos de ánimas son unha mostra escultórica
da riqueza paisaxística galega. Son unha especie de fornela cunha altorrelevo que ilustra penitentes espidos ardendo entre
as lapas con figuras, nalgúns casos, dalgunha virxe con moita devoción na zona,
maiormente algunha piedade, dolorosa, ou angustia. Aí mesmo, diante das imaxes,
os oferentes deixaban millo, castañas e outros produtos da terra e rezaban en
favor dos seus mortos, non fora ser que estiveran no purgatorio (algo farían) e
precisaran axuda para cambiar de nivel.
Son moitos os petos de ánimas que hai en
Galiza. Algúns deles quedaron reflectidos na documental “Encrucilladas” que
asinamos Victorino Lourido e máis eu para Televisión de Galicia, documental
que, por certo, está no limbo. Teremos que ir ata un peto e realizar as nosas
ofrendas.
Comentarios
Publicar un comentario