As Actas Escuras


Neste ano 2010 o Centro Dramático Galego ven de por en escena unha nova produción titulada As Actas Escuras, do dramaturgo Roberto Vidal Bolaño. Co cal, o CDG, ademais de seguir ofertando teatro de calidade fai unha homenaxe póstuma ó gran actor, director, escenógrafo e dramaturgo que foi Roberto Vidal Bolaño, falecido no ano 2002.


Roberto foi un gran tipo, para min un bo amigo e unha boa persoa. Tamén foi un compostelán de pro, é dicir, un defensor da cultura, da historia, da idiosincrasia compostelá, sen perder de vista en ningún intre a visión global da súa terra. Tal vez por xeración, tal vez por convicción, ou por esas e outras razóns, o caso é que coa obra de Roberto Vidal Bolaño sentimos sempre a necesidade da reflexión, da crítica, xa que nos presenta uns textos nos que a desesperanza domina sobre a ilusión, sobre a esperanza, o dogma mira por enriba do ombreiro á razón, a ostentación do poder e a necesidade de conservalo antepóñense a calquera outra tentación plebea de que impere o sentido común.

En As Actas Escuras, a obra que agora pon en escena o CDG baixo a dirección de Xulio Lago, non ía ser menos. Neste caso Vidal Bolaño aproveita un momento histórico de Compostela, a finais do século XIX, cando o cardeal Payá ratifica que os restos que se custodian na catedral de Santiago se corresponden cos do Apóstolo Santiago, para facer unha reflexión sobre a relación entre o dogma da tradición e o racionalismo científico na sociedade compostelá de finais do XIX. Ás veces, o espectador debe esforzarse para non pensar que o que os actores interpretan non acontece nos tempos actuais. Ésa é a vixencia das obras universais, as que dende un feito particular nos transportan a unha situación xeral que nos devolve a outras situacións particulares, cadanseu as propias.

No que á posta en escena se refire, cabe falar dunha impecable labor de dirección por parte de Xulio Lago, xa que As Actas Escuras é unha obra complexa con moitos cambios de escenografía e iluminación e con moito texto, sobre todo para os actores principais. Son de destacar as interpretacións de Xosé Manuel Olveira “Pico” no papel de Don Mauro, Ricardo de Barreiro facendo de Casiano e Agustín Vega como o cardeal Payá, dentro dunha estupenda posta en escena global.



Comentarios

Publicacións populares deste blog

La Aldea Maldita

Francisco Caamaño en el Ministerio de Justicia

San Pedro de Rocas en Cuarto Milenio