![]() |
Emilio Cao & Friends |
Cando aquí empezabamos a pasar do branco e negro á cor, no resto de occidente agromaban novas formas de expresión que pretendían afondar no tradicional e, ao mesmo tempo (se é que fora posible, que foi), comezar coa fusión. Un feito que levaría a música folk británica a todos os públicos ao incorporar expresións étnicas de diferentes partes do mundo nunha mestura con ritmos negros americanos de principios do século XX, co rhythm and blues e co gospel. Ese feito colocou músicos e formacións “folquis” nas listas de vendas de discos do Reino Unido e, por extensión noutros lugares de Europa e América.
Quen me ía dicir que acabaría coñecendo a
algúns deles cando visitaran Galicia nos primeiros anos oitenta. Alí estaban o
inglés John Renbourn, o escocés Bert Jansch e o neoiorquino Stefan Grossman;
tamén o euskaldún Ruper Ordorika, pero isa é outra historia. Poñía discos deles na radio, deles
individualmente, en colaboración ou como membros do mítico grupo Pentangle.
Estes días, como case todos cando somos
conscientes, celebrando a vida, revisitei algúns daqueles vinilos, publicados
en España polo marabilloso selo Guimbarda. A culpa de aquilo e desta
revisitación foi de Emilo Cao. El foi quen me presentou as estrelas rutilantes
do folk británico, el foi un pioneiro na investigación e recuperación da arpa
celta en Galicia, un compositor cunha base tradicional e ao tempo innovadora.
Emilio Cao, alérxico ás cámaras e aos
tumultos, buscaba o recoñecemento para a súa música fuxindo da fama. O seu
primeiro “Fonte do Araño” foi impáctante a pesar de ser un disco íntimo, como case
que toda a súa discografía.
O que máis lembro de Emilio Cao é a súa
voz tan persoal cando falaba e o sorriso que debullaba nos ollos cando
escoitaba. Moitas noites no seu refuxio da compostelá Rúa do Vilar, outras tanta na miña casa.
Comentarios
Publicar un comentario